Моят Кулинар Вход | Регистрация
Ключови думи
Тип ястие
Вид меню
15
30
60

Как да овкусим безсолната храна

по статията работи: | 17 февруари 2014 Прочитания: 2200
За да се храним здравословно
Как да овкусим безсолната храна
Източник: photl.com

Всички знаем за вредата на солта. За хипертоници (хора с високо кръвно налягане) е забсолютно забранено да се хранят с голямо съдържание на сол. Което не означава, че хипотониците трябва.

 

За всички ни е препоръчително да сведем консумацията на солта до минимум. Някои от нас дори са изключили напълно подправката от храната си.

 

Може би тук някой ще се включи, че гозбата не може да е вкусна, ако в нея няма и трошица сол. Но това не е съвсем вярно.

 

Има начин да се овкуси ястието и то да бъде също толкова вкусно, без да му се слага сол. Пък и вкусът може да се тренира, хапването на солено е навик, който бързо може да се изкорени.

 

Ето и няколко работещи начина за подправяне на храната, без сол.

 

Лимонов сок или оцет

 

Техният насичтен вкус, може да компансира липсата на сол. Не е нужно да ги наливате директно в храната. По-добре е да ги комбинирате в соса, маринатата или салатения дресинг. Така вкусът им няма да е натрапчив и ще се хареса на всички.

 

Зехтин

 

Не само добавя вкус на вашето ястие, но е и най-здравословната мазнина, която можете да добавите в него.

 

Черен пипер

 

Ако смятате, че солта и пипера вървят неразделни ръка за ръка, сте в грешка. Или поне вече не е нужно да е така. Ако искате да намалите или изключите приема на сол, то увеличете този на черен пипер и храната няма да ви се вижда толкова безвкусна. А малко по малко ще започнете да усещате останалите вкусове от продуктите.

 

Билки

 

Увеличете размера да билките в ястията – зеленчукови, месни или салати. Добавяйте ги пресни или сухи. Най-често се използват риган, босилек, дафинов лист и мащерка.

 

Лук и чесън

 

Добавянето им заедно или по отделно в храната носи и допълнителен вкус на ястието, когато сте на безсолна диета. Не се страхувайте да ги добавяте към салати, зеленчукови ястия, ястия с месо, дори в ориза, пастата и картофената гозба.

 

Намаленият прием на натрий или тоталното му изключване не означава, че трябва да се храните с неудоволствие.

Рейтинг: 4 / 5 , 321 гласa
Коментари(0)
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
изпрати
WebKBD
Предложи рецепта
Регистрирай се и предложи рецепта, запази
любимите си рецепти и коментирай в сайта!
  • Лесни бутерки с подправки
    20 мин.
  • Пилешко със зеленчуци на фурна
    30 мин.
  • Млечен десерт за 0 време
    20 мин.
Виж бърза и вкусна идея за трапезата.
Всеки ден в 16.00 ч. - ново предложение!
Резултати | Архив
Анкета
Варите ли ракия? 1
"Щур свят, Господи, луд свят! Смешен и тъжен, жесток и трогателен, опак и прав... Свят, в който не можеш да разбереш къде свършва...
  • Най-вкусната спаначена пита!
  • Тази фокача е просто разкошна!
  • Леле, какво му мислим на това руло
  • Еха, чудна идея за закуска
  • Вкусен джолан с колбас и зеле
15-ти септември.Иванчо тръгва на училище за първи път. Бабата: –Не обиждай момичетата и не ги дърпай за...