Моят Кулинар Вход | Регистрация
Ключови думи
Тип ястие
Вид меню
15
30
60

Калорични, но полезни! Възможно ли е?

по статията работи: | 19 юни 2017 Прочитания: 2515
Очевидно да
Калорични, но полезни! Възможно ли е?
Източник: Уикипедия

Винаги да се стремим да търсим и да хапваме некалорична храна.

 

Четем етикетите, броим калории и смятаме.

 

Прието е, че нискокалоричната храна е по-полезна, а калоричната - моментално означава, че е вредна.

 

Оказва се, че най–калоричното не е задължително най-вредното. Ще ви покажем няколко продукта, които са до-о-оста калорични, но за сметка на това са и точно толкова полезни.

 

На първо място поставяме макадамията или още т. нар. "австралийския орех". Макар и носител на титлата "най-калорична ядка" със 718 ккал в 100г ядки, макадамията все пак съдържа редица хранителни вещества, полезни за здравето - минерали, антиоксиданти и витамини и играе важна роля за поддържането на оптималното ни здравословно състояние.

 

Особено при макадамията е, че тя е калорична и е богат източник на енергия, но в същото време има свойството да редуцира мазнините в организма. В подкрепа на това твърдение застава и фактът, че 100 г от ядките осигуряват 23% от препоръчителната дневна доза диетични фибри.

 

Както вече споменахме макадамията е богата на минерали като калций, желязо, магнезий, цинк и селен, но и на витамини от B групата, които подобряват метаболизма.

 

В ядките на австралийския орех има съдържание на витамин А и витамин Е и F, които имат мастноразтворима природа и притежават свойствата на антиоксиданти, посредством което предпазват клетъчните мембрани и ДНК от увреждане.

 

Припомнете си за какво може да се използва маслото от макадамия

 

Второ място заема фъстъченото масло. 2 супени лъжици съдържат цели 188 ккал. Но за сметка на това е супер богато на витамини, антиоксиданти, минерали и носи много енергия.

 

То съдържа фолиева киселина, витамин Е, магнезий и много вещества, свързани с намаляване риска от сърдечносъдови заболявания. 

 

Магнезият пък, който е в голямо количество във фъстъченото масло, предпазва от диабет и изгражда костите.

 

Освен това съдържа витамин В6, който повишава имунитета. Изследване показва, че 2 лъжици фъстъчено масло 5 пъти в седмицата намаляват риска от диабет с 30%.

 

Фъстъченото масло може да се окаже и верен приятел в диетите. Говорим за истинското фъстъчено масло, направено в домашни условия, а не пълното със захари купено масло.

 

То е комбинация от фибри и протеини, носи много енергия и 1 лъжица от него на ден засища достатъчно организма, така че той да няма нужда от други сладки изкушения.

 

Освен това съдържа полезната за сърцето мононаситена мазнина. Проучване доказва, че хора, които консумират продукти с високо съдържание на тази мазнина, имат по-малко мастна тъкан около корема. 

 

Почетното трето място връчваме на киноата. 1/4 ч.ч. - 170 ккал. 

 

33593

wikipedia.org

 

И въпреки това не трябва да я изключваме от менюто си, а напротив - да я хапваме колкото се може по-често.

 

Припомнете си с какво е полезна киноата

Рейтинг: 4 / 5 , 246 гласa
Коментари(0)
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
изпрати
WebKBD
Предложи рецепта
Регистрирай се и предложи рецепта, запази
любимите си рецепти и коментирай в сайта!
  • Солен кекс II
    30 мин.
  • Свеж полъх
    15 мин.
  • Чилакилес (Мексико)
    20 мин.
Виж бърза и вкусна идея за трапезата.
Всеки ден в 16.00 ч. - ново предложение!
Резултати | Архив
Анкета
Какво мислите за биохраните?
"Можеш да прекараш минути, часове, дни, седмици или дори месеци, анализирайки отново и отново ситуацията, опитвайки се да сглобиш...
  • Еха, чудна идея за закуска
  • Трябва да опитате тази вкусотия...ние нямаме думи да я опишем - Локуменик
  • Две разкошни кексчета в чашки
  • Тази фокача е просто разкошна!
  • Вкусен джолан с колбас и зеле
- Имате ли боксови ръкавици?- Не!- Имате ли шапка за плуване?- Не!- А имате ли кънки?- Но Господине, ние продаваме шоколад!- Тогава ми...