Моят Кулинар Вход | Регистрация
Ключови думи
Тип ястие
Вид меню
15
30
60

Пеганизъм - новият хранителен режим

по статията работи: | 30 октомври 2015 Прочитания: 1406
Съчетава Палео диета и веганство
Пеганизъм - новият хранителен режим
Източник: Photl

Чували ли сте за пеганизъм? Най-вероятно не сте, тъй като режимът е съвсем нов. 

 

Представлява нещо средно между Палео диета и веганство. Новият режим е разработен от американския Марк Хайман. 

 

Той дава и името на хранителната система (от палео и веганизъм).

 

Целта на новата система е да вземе най-добрите страни от другите два режима, съчетавайки ги в устойчив начин на хранене, който да бъде здравословен и да поддържа здравето на спазващите го и на околната среда. 

 

Основният принцип в Палео диетата е да се храним, както са се хранили предците ни. Много риба, месо, зеленчуци, плодове, никакви зърнени и млечни продукти. 

 

Защо точно без тях - защото са се появили след развитието на селското стопанство и организмите ни не са се приспособили към тях. Затова Палео диетата ги изключва от допустимите храни.

 

За веганството можем да кажем, че е абсолютната противоположост на Палео диетата. То изключва всички храни, които имат животински произход - месо, риба, яйца, млечни продукти.

 

Макар да изглеждат коренно различни, Марк Хайман успява да намери допирни точки и да ги съчетае в съвсем нов, супер здравословен и полезен за здравето хранителен режим.

 

Някои проучвания показват, че веганството е най-добрият начин за сваляне на килограми и поддържане на добра фигура. Други път сочат, че Палео диетата благоприятства отслабването в най-голяма степен. 

 

Най-големият недостатък на веганството е трудното набавяне на протеини. Тези, които спазват Палео диетата, пък страдат от липса на зърнени храни. 

 

Пеганизмът осигурява всички нужни хранителни вещества и елементи, необходими за здравословното състояние на организма.

 

photl.com


С какво се хранят палеовеганите (палеовеганистите)?

 

На първо място - използват се растителни мазнини

 

Консумират се храни, богати на много полезни мазнини - авокадо, маслини, ядки.

 

75% от хранителния режим на палеовеганите се състои от плодове и зеленчуци

 

Останалите 25 % са месо, яйца и риба. Месото и яйцата задължително трябва да са от пасищно отгледани животни. Рибата, която е основно скумрия и сардини, трябва да е осигурена от устойчив риболов. 

 

Целта на тези условия е да се пази околната среда и да се ограничи вредното въздействие на човека върху нея. 

 

Какво НЕ трябва да ядат палеовеганите?

 

- житни култури (заради глутена, който се съдържа в тях)

- соята (заради влиянието й върху хормоналното развитие на човека)

- бобовите култури не са забранени, но са силно ограничени

- семената като елда и киноа също са ограничени

Рейтинг: 4 / 5 , 172 гласa
Коментари(0)
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
изпрати
WebKBD
Предложи рецепта
Регистрирай се и предложи рецепта, запази
любимите си рецепти и коментирай в сайта!
  • Крем от мандарини
    30 мин.
  • Нещо като "пица" от кайма
    30 мин.
  • Ориз с кориандър и лайм
    15 мин.
Виж бърза и вкусна идея за трапезата.
Всеки ден в 16.00 ч. - ново предложение!
Резултати | Архив
Анкета
Какво мислите за биохраните? 1
Човек жертва здравето си с идеята да спечели пари, след това дава парите си, за да възстанови здравето си. Ядосва се за бъдещето си,...
  • Еха, чудна идея за закуска
  • Домашна торта, която няма как да не ви хареса!
  • Тази фокача е просто разкошна!
  • Трябва да опитате тази вкусотия...ние нямаме думи да я опишем - Локуменик
  • Най-вкусната спаначена пита!
15-ти септември.Иванчо тръгва на училище за първи път. Бабата: –Не обиждай момичетата и не ги дърпай за...