Моят Кулинар Вход | Регистрация
Ключови думи
Тип ястие
Вид меню
15
30
60

Пъдпъдъчи яйца - ползи за здравето

по статията работи: | Прочитания: 2187
Това са най-полезните яйца
Пъдпъдъчи яйца - ползи за здравето
Източник: Марианна Калинкова

Хапвате ли пъдпъдъчи яйца? Замисляли ли сте се дали са различни по състав от кокошите, например?


Прочетете какво е съдържанието на яйцата от пъдпъдък и сами се убедете във факта, че трябва да ги слагате по-често на масата. 

 

Състав

 

Всъщност в тях има повече биологично-активни вещества в сравнение с което и да е друго яйце.

 

Витамин В12 в пъдпъдъчите яйца има повече отколкото в кокошите. Това ги прави добър вариант за хората, които не хапват месо и млечни продукти.

 

Още витамини, които има в изобилие в яйцата от пъдпъдък – витамин А, В1 и В2.

 

Минералите цинк, магнезий, калий, фосфор, манган и желязо също са сред полезните съставки на пъдпъдъчите яйца.

 

Ако имате големи физически натоварвания, то трябва да ги хапвате, и ако спазвате здравословна диета също са чудесен избор на храна.

 

Ето например – 1-2 яйца от пъдпъдък на ден, но не повече. Те са достатъчни, за да получим само ползите, без това да се отразява на килограмите.

 

Ползи 

 

 

Редовното хапване на яйца от пъдпъдък може да облекчи симптомите на астма, психосоматични проблеми и неврози. Умереното им консумиране помага за подобряване на сърдечната дейност. Нивата на холестерол в пъдпъдъчите яйца са много по-ниски.

 

Протеинът в яйцата, полезните мазнини и фолиевата киселина регулират хормоналните стойности на жените, което ги прави добро средство за подобряване на репродуктивната система.

 

Децата също трябва да ги консумират – счита се, че комплексното съдържание на минерали, витамини и протеини помага за подобряване на мозъчната дейност при малчуганите. За деца в предучилищна възраст се препоръчват – 1-2 яйца, а за ученици – 2-3 максимум на ден.

 

 31349

 снимка: Марианна Калинкова

хрупкава салата с пъдпъдъчи яйца


Характеристики на черупката на пъдпъдъчите яйца

 

Съдържа калциев карбонат, мед, флуор, манган, фосфор, цинк, силиций. Именно затова някои съветват тя да се хапва заедно с яйцето – може да се свари и да се изяде без да се бели. Другият разпространен вариант е да се стрие с малко лимонов сок, хапва се с лъжица – това е естествен начин да се набави калций.

 

Коментари(0)
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
изпрати
WebKBD
Предложи рецепта
Регистрирай се и предложи рецепта, запази
любимите си рецепти и коментирай в сайта!
  • Скариди с бекон и бобен сос
    15 мин.
  • Печена тиква с орехи и сини сливи
    30 мин.
  • Качамак II
    15 мин.
Виж бърза и вкусна идея за трапезата.
Всеки ден в 16.00 ч. - ново предложение!
Резултати | Архив
Анкета
Какво си поискахте от кулинарния Дядо Коледа? 1
Понякога това,което за останалият свят е грешка,за теб може да е единственият момент,в който си живял истински!
  • Две разкошни кексчета в чашки
  • Домашна торта, която няма как да не ви хареса!
  • Вкусен джолан с колбас и зеле
  • Само си представете как се топи в устата тази питка...
  • Най-вкусните чушки бюрек!
Понякога си казвам "Стига си ял, Пешоооо"... И продължавам да ям, щото не се казвам Пешо :D