Моят Кулинар Вход | Регистрация
Ключови думи
Тип ястие
Вид меню
15
30
60

Фибрите правят чудеса

по статията работи: | Прочитания: 2167 2
Имат слабително действие и предпазват от редица болести
Фибрите правят чудеса
Източник: Thinkstock/ Guliver

Чували сте многократно, че храните, богати на фибри, са изключително полезни.

 

Важни са за здравословната диета (разбирайте режим на хранене), помагат за превенция на сърдечни заболявания, диабет, някои видове рак, а също така подобряват храносмилателната система.

 

Но какво всъщност са фибрите и кои храни са с най-съществено наличие на магическите влакна?

 

Фибрите, или още влакна, влакнини, са вещества – сложни въглехидрати, част от състава на определени храни.

 

Намират се в храните от растителен произход - плодовете, зеленчуците, бобовите растения, житните култури и т.н.

 

Храни, като месо, риба и млечни продукти не съдържат фибри. По-голямата част от населението не си набавя необходимото количество фибри на ден.

 

Изследване, проведено на територията на Великобритания, показва, че англичаните си набавят едва 14 грама, от препоръчителните минимум 18 грама на ден.

 

Можете да се ориентирате по етикетите на храните, особено от тези на пълнозърнестите закуски и триците, за съдържанието влакна, което си набавяте чрез консумацията им.

 

Има два различни вида фибри – разтворими и неразтворими.

 

Разтворимите, както и името им подсказва, се абсорбират и преработват от тялото ви. Освен това намаляват холестерола в кръвта.

 

Те се съдържат в овесените трици, варивата, както и необелените плодове, ябълките например. Фибрите са най-силно съсредоточени в кората им.

 

Богати на разтворими фибри са също така ягодите, бананите, лененото семе и кореноплодните зеленчуци, като картофи и моркови.

 

Неразтворимите фибри минават през стомаха, без да се усвояват от организма, спомагат за преминаването на останалата храна през стомашно-чревния тракт и освобождават дебелото черво от токсините.

 

Чудесен източник на този вид фибри са пълнозърнестия хляб, зърнените храни, ядките и семената.

 

Консумацията на храни, наситени с фибри, са сигурен начин да задържите глада далеч от вас за по-дълго време, което от своя страна може да помогне да свалите и някой излишен килограм.

 

Ако имате нужда от увеличаване на приема на фибри, правете го постепенно. Рязката разлика може да предизвика стомашно неразположение (спазми или подуване).

Коментари(2)
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
изпрати
WebKBD
Подреди по: Най-нови | Най-стари
2
Женя
06.08.2013 | 15:15
Трябва да ги включа активно в менюто си.
1
Женя
06.08.2013 | 14:51
Много са полезни фибрите.
Предложи рецепта
Регистрирай се и предложи рецепта, запази
любимите си рецепти и коментирай в сайта!
  • Пилешко, глазирано с балсамов оцет
    15 мин.
  • Картофена салата с бекон
    20 мин.
  • Руски чаени сладки
    30 мин.
Виж бърза и вкусна идея за трапезата.
Всеки ден в 16.00 ч. - ново предложение!
Рецепти
Най-нови
Най-търсени
Резултати | Архив
Анкета
Какво мислите за биохраните? 1
"Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко,...
  • Най-вкусната спаначена пита!
  • Еха, чудна идея за закуска
  • Леле, какво му мислим на това руло
  • Вкусен джолан с колбас и зеле
  • Най-вкусните чушки бюрек!
Жена и мъж се карат.  Жената: - КАКВО искаш? Мъжът: - Нека си спестим 1 час - напрво ми кажи какво искам...