Моят Кулинар Вход | Регистрация
Ключови думи
Тип ястие
Вид меню
15
30
60

Фибрите правят чудеса

по статията работи: | Прочитания: 2167 2
Имат слабително действие и предпазват от редица болести
Фибрите правят чудеса
Източник: Thinkstock/ Guliver

Чували сте многократно, че храните, богати на фибри, са изключително полезни.

 

Важни са за здравословната диета (разбирайте режим на хранене), помагат за превенция на сърдечни заболявания, диабет, някои видове рак, а също така подобряват храносмилателната система.

 

Но какво всъщност са фибрите и кои храни са с най-съществено наличие на магическите влакна?

 

Фибрите, или още влакна, влакнини, са вещества – сложни въглехидрати, част от състава на определени храни.

 

Намират се в храните от растителен произход - плодовете, зеленчуците, бобовите растения, житните култури и т.н.

 

Храни, като месо, риба и млечни продукти не съдържат фибри. По-голямата част от населението не си набавя необходимото количество фибри на ден.

 

Изследване, проведено на територията на Великобритания, показва, че англичаните си набавят едва 14 грама, от препоръчителните минимум 18 грама на ден.

 

Можете да се ориентирате по етикетите на храните, особено от тези на пълнозърнестите закуски и триците, за съдържанието влакна, което си набавяте чрез консумацията им.

 

Има два различни вида фибри – разтворими и неразтворими.

 

Разтворимите, както и името им подсказва, се абсорбират и преработват от тялото ви. Освен това намаляват холестерола в кръвта.

 

Те се съдържат в овесените трици, варивата, както и необелените плодове, ябълките например. Фибрите са най-силно съсредоточени в кората им.

 

Богати на разтворими фибри са също така ягодите, бананите, лененото семе и кореноплодните зеленчуци, като картофи и моркови.

 

Неразтворимите фибри минават през стомаха, без да се усвояват от организма, спомагат за преминаването на останалата храна през стомашно-чревния тракт и освобождават дебелото черво от токсините.

 

Чудесен източник на този вид фибри са пълнозърнестия хляб, зърнените храни, ядките и семената.

 

Консумацията на храни, наситени с фибри, са сигурен начин да задържите глада далеч от вас за по-дълго време, което от своя страна може да помогне да свалите и някой излишен килограм.

 

Ако имате нужда от увеличаване на приема на фибри, правете го постепенно. Рязката разлика може да предизвика стомашно неразположение (спазми или подуване).

Коментари(2)
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
изпрати
WebKBD
Подреди по: Най-нови | Най-стари
2
Женя
06.08.2013 | 15:15
Трябва да ги включа активно в менюто си.
1
Женя
06.08.2013 | 14:51
Много са полезни фибрите.
Предложи рецепта
Регистрирай се и предложи рецепта, запази
любимите си рецепти и коментирай в сайта!
  • Бързо телешко чили
    20 мин.
  • Домашни бонбони с фурми и кокос
    30 мин.
  • Хумус от зелен боб
    15 мин.
Виж бърза и вкусна идея за трапезата.
Всеки ден в 16.00 ч. - ново предложение!
Рецепти
Най-нови
Най-търсени
Резултати | Архив
Анкета
Какво мислите за биохраните? 1
Бъди верен на себе си, не само защото това е част от пътя към щастието, а и защото е единственият начин да имаш живот, който си...
  • Леле, какво му мислим на това руло
  • Трябва да опитате тази вкусотия...ние нямаме думи да я опишем - Локуменик
  • Домашна торта, която няма как да не ви хареса!
  • Две разкошни кексчета в чашки
  • Вкусен джолан с колбас и зеле
Наденица на тиган!- Нямаме.- Свински шишчета!- Нямаме.- Тогава... Тогава агнешко печено!- Нямаме.- Нямате, нямате! И на това, ако смея...