Моят Кулинар Вход | Регистрация
Ключови думи
Тип ястие
Вид меню
15
30
60

6-те суперхрани на пролетта

по статията работи: | 24 март 2018 Прочитания: 1562
Точно сега им е времето
6-те суперхрани на пролетта
Източник: Thinkstock / Guliver

Само преди няколко дни настъпи пролетта, а с това се сложи край на и без това вялата зима. Това ни дава пълно основание да посегнем към любимите ни сезонни продукти.


Дори когато някои плодове и зеленчуци са на разположение целогодишно, не можем да отречем факта, че те са най-добри и свежи по време на своя оригинален сезон.

Ето и нашия здравословен избор за 6 суперхрани, чиито основен сезон е пролетта:

1. Аспержи


Точно като цветята, аспержите са предвестник на пролетта. Пригответе ги на пара или задушете със зехтин. Подправете с лимонов сок и поръсете с различни ядки.

Основни хранителни факти:
Половин чаша съдържа 20 калории, 2 грама фибри и 2 грама протеин. Добър източник на витамини A, C, E, K и калий.

2. Рукола

Към салатата от рукола добавете нарязано домати, зехтин и лимонов сок. Направете си вегетарианска пица с рукола и артишок. Или пък пълнозърнеста лазаня с повече зелени съставки.

Основни хранителни факти:Две чаши съдържат само 10 калории. Рукола е много добър източник на витамини A, C и K, калций, калий и желязо.



3. Артишок

Пригответе го на пара и подправете с морска сол и чер пипер.



Основни хранителни факти
: Един средно голям артишок съдържа 64 калории, 10 грама фибри и три грама протеин. Артишокът е много добър източник на витамини C и K и фолиева киселина.

4. Копър и фенел (резене)

Въпреки че копърът се използва преди всичко заради ароматните си листа, цялото растение е годно за ядене. От основата на листата става перфектна салата. Само подправете с пармезан и пресен лимонов сок

Основни хранителни факти:
Копърът е богат на фибри и почти няма калории. Освен това е добър източник на витамин C, фолиева киселина и калий.

5. Ягоди



Направете си пюре от тях и го разбъркайте с малко кисело мляко. Също така можете да ги потопите в разтопен тъмен шоколад.

Основни хранителни факти:
Една порция съдържа 47 калории и три грама фибри и седем грама захар. Ягодите също така са много добър източник на витамин C и манган.

6. Праз, пресен чесън и лук

Зимният праз се бере през пролетта на следващата година. Можете да си приготвите като салата в комбинация със зехтин и чесън.

 


Основни хранителни факти: Съдържа само 38 калории. Той е източник на витамини А, С и К.

Рейтинг: 5 / 5 , 1 глас
Коментари(0)
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
изпрати
WebKBD
Предложи рецепта
Регистрирай се и предложи рецепта, запази
любимите си рецепти и коментирай в сайта!
  • Зелева салата с дресинг от тахан
    30 мин.
  • Бързи и лесни сладки
    20 мин.
  • Пикантни пържени картофки
    20 мин.
Виж бърза и вкусна идея за трапезата.
Всеки ден в 16.00 ч. - ново предложение!
Резултати | Архив
Анкета
Какво мислите за биохраните?
Човек жертва здравето си с идеята да спечели пари, след това дава парите си, за да възстанови здравето си. Ядосва се за бъдещето си,...
  • Тази фокача е просто разкошна!
  • Леле, какво му мислим на това руло
  • Най-вкусните чушки бюрек!
  • Две разкошни кексчета в чашки
  • Домашна торта, която няма как да не ви хареса!
Програмист отваря хладилника, вади пакетче масло и чете - "Масло 72%". Връща го веднага и казва:- Скоро ще е готово!