Моят Кулинар Вход | Регистрация
Ключови думи
Тип ястие
Вид меню
15
30
60

Body Language. Всеки апетит си има причина

по статията работи: | 25 февруари 2013 Прочитания: 1208 2
Жадувате за люто? Може би се борите с някакво възпаление
Body Language. Всеки апетит си има причина
Източник: sxc.hu

Всички хора - мъже, жени, деца, си имат определени хранителни предпочитания и навици. От време на време обаче ни се прияжда нещо различно от обичайното.

 

Подобни странни сигнали могат да ни помогнат да "разговаряме" с тялото си, да разберем какъв проблем има и да се опитаме да го решим.


Лесно е да се досетим, че ако изведнъж изпитаме нетипичен за нас глад за плодове, следователно организмът ни има нужда от витамини. Но какво означават останалите, не чак толкова ясни желания?


Пикантни храни 

 

Aко по принцип не си падате особено по подправките, гладът за тях вероятно ще ви изненада. Имайте предвид, че той може да обозначава усилията на тялото да се пребори с възпаление - лютите чушки и останалите пикантни съставки съдържат активни вещества, които успокояват инфекцията, или поне намаляват болката. 


Внезапното желание да си хапнете нещо лютичко може да означава и че организмът ви усеща недостиг на сяра. За да си я набавите, най-добре консумирайте чесън, лук, зеле, карфиол.


Солено 

 

Чипс, соленки, пуканки... Често гладът за тях е изкуствено провокиран от прекаленото присъствие на натрий в ежедневното ни меню. И все пак, в много случаи нуждата от солена храна може да обозначава дефицит на хлор или йод в организма. Хлор можете да си набавите като ядете аспержи, гъби, соя. Йод ще намерите в доматите, целината, маслините и водораслите.

 

Хляб 

 

Ако изведнъж ви се прияде хляб или друг продукт, съдържащ просто въглехидрати, отново бъдете нащрек. Това може да бъде сигнал, че нивата на серотонин в тялото ви са ниски. Затова то си мечтае за въглехидрати - те мигновено повишават енергията.

 

За да се справите здравословно с проблема, наблегнете на храни с нисък гликемичен индекс: пълнозърнести спагети, ябълки, соя, леща, грейпфрут, ечемик, череши, орехи, лешници, бадеми, фъстъци, вишни, кисело мляко, сладолед.



Освен това се старайте в менюто ви винаги да има и подходящ източник на протеини. Те ще ви помогнат да се справите и със среднощния глад.

 

*Body Language - език на тялото, англ. език


Останалите храни ще откриете при Jenite.bg!

Коментари(2)
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
изпрати
WebKBD
Подреди по: Най-нови | Най-стари
2
Krasimira Jekova
25.02.2013 | 17:12
напоследък много рядко похапвам хляб
1
Nina Stanislavova
25.02.2013 | 17:00
обожавам пикантното от години макар че не е много полезно така че не мисля че има от какво да се притеснявам
Предложи рецепта
Регистрирай се и предложи рецепта, запази
любимите си рецепти и коментирай в сайта!
  • Бързо телешко чили
    20 мин.
  • Домашни бонбони с фурми и кокос
    30 мин.
  • Хумус от зелен боб
    15 мин.
Виж бърза и вкусна идея за трапезата.
Всеки ден в 16.00 ч. - ново предложение!
Рецепти
Най-нови
Най-търсени
Резултати | Архив
Анкета
Какво мислите за биохраните? 1
"Можеш да прекараш минути, часове, дни, седмици или дори месеци, анализирайки отново и отново ситуацията, опитвайки се да сглобиш...
  • Най-вкусната спаначена пита!
  • Вкусен джолан с колбас и зеле
  • Домашна торта, която няма как да не ви хареса!
  • Само си представете как се топи в устата тази питка...
  • Леле, какво му мислим на това руло
Майка се кара на невръстното си детенце: - Миткоооо, колко пъти да ти казвам да не си играеш около мен, докато готвя. Виж какво стана...