Цигареният бизнес е една от индустриите, които са оказали особено силно влияние в развитието на маркетинга и публичните комуникации през последния един век.
В средата на миналия век тютюнопушенето и пиенето на твърд алкохол по време на работа си е било направо модерно! В това ще се уверите сами, ако гледате страхотния сериал "Момчетата от Мeдисън авеню" (Mad Men). Проследяващ развитието на рекламната индустрия, сериалът чудесно пресъздава атмосферата на 60-те и 70-те години на XX век.
Ако пък сте чели чудесната книга "Бащата на манипулацията", сигурно знаете, че в началото на 30-те години на миналия век жените в САЩ придобиват правото да пушат на обществени места. По онова време един от основните играчи на пазара е American Tobacco, но той не може да се възползва напълно от новото законодателство, тъй като актуалните дамски шарки никак не съответстват на характерния зелен цвят на пакета с марка Lucky Strike.
В отговор на това, Едуард Бернайс (известен още като баща на пъблик рилейшънс), който е консултант на компанията, предприема кампания, насочена към модни дизайнери, магазини и влиятелни дами от обществото. Резултатът е, че през 1934 година зеленото се превръща в хит.
Но това съвсем не е всичко.
Липсата на научни сведения по онова време никак не пречи на средностатистическия пушач в някакъв момент да се усети, че порокът му носи някои здравословни несгоди. Затова през 50-те години тютюневите компании започват да правят някои особено смели изказвания по повод своите продукти.
Някои от тях включват цитати от лекари, зъболекари, атлети и публични личности, които се надпреварват да твърдят, че точно тази марка цигари ги кара да се чувстват по-здрави отвсякога.
Вижте гигантичните рекламни постери във Fitwell.bg!