Въпреки че обикновено грижата за здравето е последното, за което се сещаме, когато избираме да купим нещо сладичко, производителите на бисквити, еклери и шоколади залагат все повече на нови за тях обозначения по етикетите, за да ни изкушават с продуктите си.
Така например зачестяват случаите, при които върху опаковката на различни захарни изделия, се посочва, че те са с понижено съдържание на захар, че са без консерванти или други вредни добавки.
Според проучване на международната агенция Innova Market Insights през последните 12 месеца до края на септември 2012 близо 10 на сто от представителите на сектора са пуснали на пазара или „натурални“ продукти, или такива без вредни добавки (или и двете).
Девет на сто от новите лакомства по магазините са с намалени количества на захарта, 3,3% са органични, а около 2% са с ограничено съдържание на мазнини.
Навлизането на здравословната тематика в етикетите дори и на продукти от този пазарен сегмент е резултат от засиления интерес към биохраните и нискокалоричните такива. В САЩ и Западна Европа този вид изделия съставляват съответно 16 и 15 на сто от общия пазар на хранителни стоки.
У нас сегментът е относително нов и тепърва прохожда, но, особено в големите градове, това прохождане се случва с големи и уверени стъпки. По данни на Българската стопанска камара на Стария континент най-много са запалени по здравословното хранене и биопродуктите в Австрия и Дания, а по петите ги следват Германия, Франция, Италия и Испания.
От Innova Market Insights прогнозират, че тепърва ще се засилва здравословният имидж при сладкишите и то не само при новите пускани марки, но и при досега продаваните.