В България предпочитаме пържените картофи със сирене, но в останалите европейски страни, както и в Северна Америка, най-предпочитаната добавка към тях е кетчупът.
Това с пълна сила важи за McDonald’s, които работят с Heinz повече от 4 десетилетия.
Преди броени дни стана ясно, че двете компании прекратяват бизнес отношенията си, заради факта, че Heinz са наели бившия шеф на Burger King като свой изпълнителен директор.
Това означава, че всички ресторанти на McDonald’s, разпръснати из целия свят, спират да предлагат този кетчуп на клиентите си.
Любопитно е дали това ще се отрази на продажбите им, тъй като Heinz е предпочитана марка от много хора.
Тази промяна няма да се отрази осезаемо единствено на Mcdonald’s в САЩ, тъй като веригата там предлага небрандиран кетчуп.
Още през април стана ясно, че бразилецът Бернандо Хийс (Bernardo Hees) ще бъде новият изпълнителен директор на Heinz.
Бившият служител от висш ранг, който помогна за развитието на Burger King през последните години, се премества в Heinz малко след придобиването на Burger King от холдинговото дружество Berkshire Hathaway (Бъркшър Хатауей), съвместно с 3G Capital Management. Ясно е, че става въпрос за много пари – в случая на тази сделка, това са 28 млрд щатски долара.
От McDonald’s съобщиха, че в резултат на промените в мениджмънта на Heinz, са решили да потърсят други доставчици на кетчуп и сосове.
Промяната ще стане постепенно, като за нейното осъществяване ще се работи взаимно и от двете страни.
Припомняме, че корпорацията Mcdonald's e най-голямата в света верига за бързо хранене. Компанията стартира през 1940 година като барбекю ресторант, основан от Ричард и Морис МакДоналд.
През 1948 година те реорганизират своя бизнес на принципа на производствената линия. През 1955 година бизнесменът Рей Крок се присъединява към братята като рекламен агент.
Впоследствие той купува McDonald's и подпомага световното расрастване на бранда.