Моят Кулинар Вход | Регистрация
Ключови думи
Тип ястие
Вид меню
15
30
60

5 мазнини, които НЕ ви правят дебели

по статията работи: | 03 април 2013 Прочитания: 32712 4
Мазнините са жизнено важни за организма, колкото протеините и въглехидратите
5 мазнини, които НЕ ви правят дебели
Източник: Thinkstock / Guliver

Съществуват множество митове относно здравословното хранене. Всеки ден всеки четвърти човек започва нова мъчителна диета с надеждата да се отърве от няколкото излишни килограми.

 

Един от най-големите митове на съвременните диети е, че не трябва да съдържат мазнини. Всякакви продукти "без мазнини" или "ниско съдържание на мазнини" пълнят рафтовете на магазините с цел да се харесат на диетоманиаците.

 

Истината е, че мазнините са жизнено важни за човешкия организъм, толкова колкото протеините и въглехидратите. Някои от тях дори способстват топенето на килограмите.

 

Телата ни се нуждаят от мазнини, за да функционират правилно. Например, витамини А, Д и Е се нуждаят от мазнина, за да бъдат абсорбирани от тялото.

 

Научете кои мазнини са истински полезни за тялото ви и свободно ги включете в менюто си.

 

Ядки

 

Ядките са заредени с куп хранителни вещества, полезни мазнини и протеини. Едни от особено полезните за сърцето мазнини, а именно омега 3 комплекса, се съдържат в почти всички видове ядки. Те са богати и на Л-аргинин – киселина, която поддържа имунната система, подобрява функцията на кръвоносните съдове и помага при превенция от сърдечно-съдови заболявания.

 

Друго предимство на ядките е богатото съдържание на фибри и витамин Е, който е отговорен за имунната функция и здравата и чиста кожа.

 

Хапвайте ги в смутита, салати, енергийни блокчета или просто като следобедна закуска. Можете да ги консумирате и във вид на масло, като ги блендирате в кухненски робот.

 

Зехтин

Зехтинът е чудесен заместител на традиционните мазнини и може да се използва при сотиране, печене и за салатни дресинги. Богат е на моно-ненасителни мазнини и натиоксиданти като хлорофил, картениоди и витамин Е.

 

Зехтинът се препоръчва за намаляване на кръвното налягане, регулиране на диабета, облекчаване на астма и артрит. Включването на зехтин в менюто ви помага за поддържането на здравословно тегло.

 

Авокадо

Авокадото е плод със страхотни хранителни ползи. Съдържа глутатион – силен антиоксидант, който спомага за пречистването и детоксикирането на тялото, премахва тежките метали и бори свободните радикали.

 

Авокадото е богато на фолиева киселина, която намалява рисковете от инфаркт и сърдечни болести. Някои изследвания сочат, че определени хранителни вещества се усвояват по-лесно от организма, докато се консумират с авокадо!

 

Хапвайте го на сандвич с малко едрозърнеста горчица и парче домат, на салата, на суров крем с какао и мед или пък любимото гуакамоле.

 

Кокосово олио

 

Кокосовото олио предлага множество здравословни ползи за тялото и има редица приложения. Освен като натурален козметичен продукт, който можете да използвате за почистване и хидратиране на кожата, кокосовото олио изключително подходящо за всякакъв вид готвене и консумация.

 

Има антибактериално, антимикробно и противораково действие. Подобрява храносмилането и усвояването на хранителните вещества. Освен това, полезното олио стимулира функциите на бъбреците и черния дроб и стимулира имунната система. Подобрява метаболизма, енергията и поддържането на теглото.

 

Семена

 

 

Подобно на на ядките, семената са отличен източник на полезни мазнини, фибри, омега 3 мастни киселини и протеини. Снабдяват ни и с важни елементи, като магнезий, селен и цинк.

 

 

Семена, които си струва да включите в храненето си, са ленено семе, семена от чия, тиквено семе и слънчогледово семе. Чията, както вече сме казвали, е супер храна, поради невероятно богатото си съдържание на нутриенти като магнезий, фосфор, манган, мед, желязо и цинк.

 

Поръсвайте си семенца върху салати, пасирайте си на пастети или на масло, добавяйте си в смутита. Носят ви само ползи!

Коментари(4)
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
изпрати
WebKBD
Подреди по: Най-нови | Най-стари
4
Todor Hristov
07.05.2013 | 19:29
Грешно заглавие на статията. Трябва да е - "полезни мазнини". Това дали ще надебелееш зависи от това колко енергия поемаш (калории) и колко изразходваш. Калориите идват и от мазнините и от въглехидратите и от белтъчините. Колкото и да са полезни, консумирани в по големи количества и комбинирани с прости захари(бързо усвояеми въглехидрати - захар, сладки неща, сладки плодове и т.н.), и тези мазнини ще ви накарат да надебелеете когато в ежедневието няма движение и съответно разход на енергия. Естествено те са много по добър избор пред олиото, маргарина (който е най-вредното нещо което може да си купите от магазина) и всичко приготвено с тях. Основното правило което трябва да се спазва е - да не се поемат наситени мазнини в комбинация с прости захари.
3
Valeria Kostadindva
13.04.2013 | 07:53
Ама, много съм тъпа :))) Някой ще ми обясни ли какво означава картениоди и натиоксиданти, че не се сещам.
2
Гергана Минчева
04.04.2013 | 10:16
Авокадото го обичам страшно много .
1
Velinaa
03.04.2013 | 16:44
полезна информация за мен
Предложи рецепта
Регистрирай се и предложи рецепта, запази
любимите си рецепти и коментирай в сайта!
  • Зелева салата с дресинг от тахан
    30 мин.
  • Бързи и лесни сладки
    20 мин.
  • Пикантни пържени картофки
    20 мин.
Виж бърза и вкусна идея за трапезата.
Всеки ден в 16.00 ч. - ново предложение!
Резултати | Архив
Анкета
Какво мислите за биохраните?
"Обичам живота. Била съм и безумно, безнадеждно нещастна, разкъсвана от мъка, но през цялото време не съм спирала да вярвам, че просто...
  • Най-вкусните чушки бюрек!
  • Трябва да опитате тази вкусотия...ние нямаме думи да я опишем - Локуменик
  • Само си представете как се топи в устата тази питка...
  • Еха, чудна идея за закуска
  • Домашна торта, която няма как да не ви хареса!
- Скъпа, какво има за вечеря? - Днес сготвих Крайно Мързеливи сарми... - Какво пък значи това? - Ами, зелевите листа са в буркан,...