Моят Кулинар Вход | Регистрация
Ключови думи
Тип ястие
Вид меню
15
30
60

Топ 50: Най-полезните храни в света

по статията работи: | 05 март 2013 Прочитания: 24107 3
Списък, който ще превърне предстоящата пролет в здрава, зелена и апетитна
Топ 50: Най-полезните храни в света
Източник: Thinkstock / Guliver

Всеки сезон има своите супер продукти, с които трябва да снабдим и хладилника, и тялото си. Но има и едни други суперхрани – тези, които е добре да приемаме целогодишно, независимо от сезона.

 

Разбира се, не всички от 50-те най-полезни суперхрани, с които след секунди ще се запознаете, са достъпни от януари до декември.

 

Още повече, някои от тях вероятно ще откриете на българския пазар с голяма трудност.

 

Човек обаче е пътуващо същество, жадно за здравословни и вкусни знания, които се срещат на територията на кулинарията.

 

Huffington Post, с помощта на няколко тесни специалисти, изготви един супер полезен списък, който ще превърне предстоящата пролет в здрава, зелена и апетитна.

 

И така:


Бадеми. Богати са на фибри, витамини, минерали, антиоксиданти, но и калории, така че е добре да не се прекалява с тях.


Ябълки. Съдържат пектин, който намалява лошия холестерол.


Артишок. Богати на фибри. По-точно, 12 грама в една малка чаша.


Авокадо. Изобилства на мононенаситени и полинаситени мастни киселини.


Цвекло. Съдържа витамини В3, В6, С, бета-каротен, магнезий, калций, цинк и желязо.


Зърнени култури.


Камби.


Къпини и малини. Съдържат мощни антиоксиданти, главно антоцианини и елагова киселина. За тях е доказано, че намаляват вредата от свободните радикали на здравите клетки.

 

Черен чай.


Боровинки. Също както екзотичните си братовчеди, боровинките са пълни с полезни вещества. Специалистите са открили в тях съдържанието на елагова киселина – антиоксидант, който доказано забавя растежа на някои видове ракови тумори

 

Броколи. Съединението сулфорафан, характерно за броколите и зеленчуците от този тип, лекува остра лимфна левкоза.

 

Кафяв ориз. Има по-различен вкус от обикновения бял ориз. Препоръчва се на хора, които са на  диета.

 

Брюкселско зеле. Хапвайте го на салата и крем супи.


Череши. Богатата на череши или черешов сок диета намалява възпалителните процеси при възрастни, страдащи от затлъстяване.

 

Семена от чиа. Буквално ненадминати в растителния свят. Чудните семенца са били основна храна на древните Ацтеки и Маи, чиито воини ги хапвали за сила и издръжливост.

 

Кафе. Колкото повече кафе пие човек, толкова по-малка е вероятността (с поне 15%) да има проблеми със сърцето или да се зарази с някой от многобройните вируси, дебнещи ни отвсякъде.

 

Червени боровинки.


Черен шоколад. Консумирането на истински черен шоколад (с минимум 70% съдържание на какао) има доказан положителен ефект върху либидото на жената.

 

Олющени соеви ядки.


Яйца. Едно голямо, твърдо сварено яйце съдържа около 78 калории и 5,3 г мазнини, като 1,6 от тези мазнини са „лоши“.

 

Ленено семе. Млеката от семена стават все по-полулярни. Могат да се получават от: конопено семе, слънчогледови семки, ленено семе, тиквени семки и много други.

 

Джинджифил. Помага при симпотоми на настинка и грип. Освен това, успокоява мускулите и помага на храносмилането.

 

Кисело мляко. Консуматорите на кисело мляко се хранят по-балансирано от хората, които не го включват в менюто си.

 

Зелен чай.


Къдраво зеле.


Кефир. На особена почит в Русия и бившите съветски страни. Като консистенция той много наподобява айрянa.

 

Леща. Както виждате от рецептите в нашия сайт, лещата има широко кулинарно приложение и е много, много вкусна.


Овесени ядки. Изключително популярни в последните години като диетична храна. Консумират  се сварени, накиснати, в състава на диетични хлябове  и в сладкиши.

 

Зехтин. Максималната киселинна стойност не трябва да надминава 0.8, като най-ниската е около 0.2.

 

Портокали. Сокът от всички цитруси се използва в направата на редица коктейли. Може да се добавя към чаша вода. Настърганата лимонова или портокалова кора се използва като естествен оцветител в сладкарството.

 

Шам-фъстъци.


Нар. Наричан още „ябълката на познанието“, тъй като има теория, че забраненият плод в райската градина е бил именно нарът, а не обикновената ябълка.

 

Картофи. Картофите са най-важната и широко разпространена незърнена култура и се нареждат на четвърто място в световен мащаб.

 

Киноа.


Червено вино. Множество изследвания показват връзката с умерената употреба на вино, която се равнява на една чаша за жените и две за мъжете на ден, и понижаването на риска от сърдечни болести, инфаркт и вероятност за развиване на диабет.

 

Сьомга. С картофи?


Сардини.


Водорасли.


Шийтаке гъби.


Обесмаслено мляко.


Спанак. В световната класация на най-здравословни зеленчуци, спанакът заема едно от първите места с невероятните си качества.

 

Ягоди. Учени открили, че консумацията на три шепи ягоди или боровинки в седмицата осезаемо намалява риска от сърдечни проблеми.

 

Слънчогледови кълнове.


Сладки картофи.


Домати. Доматеният сос е отличен начин за почистване на всичко, което е направено от мед - от медни бижута до медни саксии.

 

Куркума. Дълго време се е използвала в китайската медицина като лечение срещу депресия.


Риба тон.


Орехи. Чудната ядка ни снабдява с хормона мелатонин – мощен антиоксидант, който премахва вредните радикали в тялото и подобрява съня, поради което е известен като „хормонът на младостта“.



Вода.


Бял чай.


ПС: Намираме за странно, че въпросните специалисти по здравословно хранене са пропуснали така вкусния и полезен мед.

 

Коментари(3)
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
изпрати
WebKBD
Подреди по: Най-нови | Най-стари
3
Margaritka
05.03.2013 | 16:04
:) Добре,че я имаше тази статия! Определено ще си обогатя менюто!
2
Anna Vasileva
05.03.2013 | 15:42
Много обичам суровите ядки и особено бадемите, също и киноа, не знаех че са от супер храните :)
1
Julieta Jivkova
05.03.2013 | 15:31
аз пия много кафе да не се притеснявам за здравето си :)))
Предложи рецепта
Регистрирай се и предложи рецепта, запази
любимите си рецепти и коментирай в сайта!
  • Пилешко, глазирано с балсамов оцет
    15 мин.
  • Картофена салата с бекон
    20 мин.
  • Руски чаени сладки
    30 мин.
Виж бърза и вкусна идея за трапезата.
Всеки ден в 16.00 ч. - ново предложение!
Рецепти
Най-нови
Най-търсени
Резултати | Архив
Анкета
Какво мислите за биохраните? 1
"Хората се променят, когато получат каквото искат. Един ден си важен за тях, на следващия са безразлични. Но един ден, когато се...
  • Най-вкусните чушки бюрек!
  • Две разкошни кексчета в чашки
  • Леле, какво му мислим на това руло
  • Домашна торта, която няма как да не ви хареса!
  • Само си представете как се топи в устата тази питка...
Майка се кара на невръстното си детенце: - Миткоооо, колко пъти да ти казвам да не си играеш около мен, докато готвя. Виж какво стана...